sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Maailman helpoin dieettiruoka ja kuulumisia

Taisin jo aikaisemmin mainita siitä miten aloitin treenaamisen ja uuden ruokavalion noudattamisen. Olen maailman laiskin kokkaamaan joten eniten mietitytti ehkä se, miten jaksan tehdä ruokaa ja eväitä joka paikkaan. Pastan ja leivän intohimoisena rakastajana myös niiden poisjättö suretti. Siinä olen kuitenkin onnistunut hyvin, kumpaakaan en ole syönyt eikä oikein ole hirveitä mielitekojakaan ollut.

Kokkausongelmiin sain siskoltani ratkaisun. Maistoin hänen luonaan eräs päivä uunijuureksia ja sen jälkeen olen tehnyt niitä kotonakin tosi usein. Niin helppoa, terveellistä ja etenkin hyvää! Ajattelin sitten jakaa tämän "reseptin" myös tänne ja se tuleekin olemaan varmaan viimeinen näillä mun kokkaustaidoilla :D


1. Pilko juurekset. Itse tykkään laittaa mukaan selleriä, lanttua, porkkanaa ja punasipulia mutta tämä on vähän makukysymys. Paloista kannattaa tehdä tietysti suunnilleen samankokoisia, että ne paistuu tasaisesti.


2. Levitä vuokaan ohut kerros öljyä ja heitä juurekset sinne.


 3. Juurekset uuniin tunniksi 200 asteeseen


4. Mausteita ei ole pakko laittaa ollenkaan mutta itse laitoin hieman yrttisuolaa.


Ei mitään ydinfysiikkaa, vai mitä? Jos joku ruokabloggaaja näkisi tämän mun "reseptipostauksen", hän saisi varmaan päivän naurut :D Mutta uunijuurekset on pelastanut mun dieetin! Tykkään syödä noita yleensä kanan kanssa, sopii tosi hyvin yhteen! 

En aio tästä elämäntapamuutoksesta hirveästi blogin puolella puhua koska en halua blogin pyörivän pelkästään sen aiheen ympärillä. Tähän mennessä on mennyt hyvin, oon jaksanut treenailla ja syödä hyvin. Olen tehnyt itselleni henkilökohtaisia tavoitteita ja ensimmäisen olen melkein jo saavuttanut eli fiilis on hyvä!

Fiilis on hyvä myös sen takia, että sain ihan kunnon töitä eräästä kahvilasta! Olen nyt ollut siellä vasta pari päivää mutta nautin siitä työstä todella paljon, siellä tuntuu olevan niin hyvä työilmapiiri ja kaikki tulee toimeen kaikkien kanssa. Omasta mielestäni sillä on tosi iso merkitys työssä viihtymisen kannalta :) Ihan innolla odotan huomista työpäivää!


Asukuvasaldo on tällä hetkellä säälittävä koska viime aikoina asut on koostuneet työvaatteista. "Tässä mulla on päällä kirkkaankeltainen promopaita ja tässä kahvilan vaatteet." Ensi viikolla on kuitenkin luvassa paljon kaikkea mukavaa, jospa sitä tulisi enemmän kuvailtuakin :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti